Verkoopvoorwaarden
Deze aankoop wordt beheerst door de onderstaande standaard verkoopvoorwaarden voor consumentenaankopen van goederen via internet. Consumentenaankopen via internet worden voornamelijk gereguleerd door de Contractenwet, de Wet op Consumentenaankopen, de Marketingwet, de Wet op het Herroepingsrecht en de E-commercewet. Deze wetten geven de consument onvervreemdbare rechten. De wetten zijn beschikbaar op www.lovdata.no .
De voorwaarden van deze overeenkomst dienen niet te worden opgevat als een beperking van de wettelijke rechten, maar beschrijven de belangrijkste rechten en plichten van de partijen in de handel. De verkoopvoorwaarden zijn opgesteld en aanbevolen door de Noorse Consumentenbeschermingsautoriteit.
1. De overeenkomst
De overeenkomst bestaat uit deze verkoopvoorwaarden, de informatie in de besteloplossing en eventueel afzonderlijk overeengekomen voorwaarden. In geval van tegenstrijdigheid hebben afzonderlijk overeengekomen voorwaarden voorrang, mits deze niet in strijd zijn met niet-afwijkende wetgeving. De overeenkomst wordt bovendien aangevuld met relevante bepalingen in het Noorse recht.
2. De partijen
Verkoper is
Naam: Lcorp AS,
organisatienummer: 928 702 456
Adres: Tuenesvegen 7B, 6006 Ålesund, Noorwegen
E-mailadres: support@myposterbox.com
Koper is de consument die de bestelling afrondt.
3. Prijs
De vermelde prijs is inclusief alle belastingen, toeslagen en kosten. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht na bestelling, tenzij dit met de koper is overeengekomen.
4. Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst is bindend zodra de koper de bestelling heeft verzonden. Een uitzondering hierop geldt indien er sprake is van kennelijke schrijffouten in de aanbieding of bestelling, die de wederpartij had behoren te ontdekken.
5. Betaling
De verkoper kan betaling eisen bij verzending van het artikel. Bij betaling per kaart kan het bedrag bij de bestelling worden gereserveerd en bij verzending worden afgeschreven. Voor facturen geldt een betalingstermijn van minimaal 14 dagen na ontvangst. Kopers jonger dan 18 jaar kunnen niet per factuur betalen.
6. Levering
Levering wordt geacht te hebben plaatsgevonden wanneer de koper of zijn vertegenwoordiger de goederen in ontvangst heeft genomen. Indien geen levertijd is vermeld, dient de levering binnen 30 dagen na bestelling te geschieden.
7. Risico voor het product
Het risico gaat over op de koper zodra de goederen conform punt 6 zijn geleverd.
8. Herroepingsrecht
De koper heeft 14 dagen herroepingsrecht vanaf de dag na ontvangst van de goederen. Het herroepingsrecht dient schriftelijk te worden gemeld vóór het verstrijken van de termijn. Retourneren dient binnen 14 dagen na melding te gebeuren. De retourkosten zijn voor rekening van de koper, tenzij anders overeengekomen.
De koper mag het artikel inspecteren, maar moet de waardevermindering vergoeden indien het gebruik buiten de normale controle valt. De verkoper betaalt uiterlijk 14 dagen na kennisgeving terug, maar kan wachten tot de verkoper het artikel retour heeft ontvangen.
9. Vertraging en niet-levering
Indien de verkoper niet levert zoals overeengekomen en de koper hier niet de schuld van heeft, kan de koper de betaling opschorten, levering vorderen, de overeenkomst ontbinden en/of schadevergoeding eisen. Klachten dienen schriftelijk te worden ingediend.
De koper kan de koop ontbinden indien de levering niet binnen een redelijke aanvullende termijn plaatsvindt, of indien de overeengekomen leveringstermijn bepalend was.
10. Gebrek aan het product
De koper moet binnen een redelijke termijn, en uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek, reclameren. De uiterste termijn bedraagt twee jaar (vijf jaar voor goederen die een aanzienlijk langere levensduur hebben).
De koper kan herstel of herlevering eisen, prijsverlaging, ontbinding van de koop indien het gebrek niet onbeduidend is, en/of schadevergoeding.
11. Verzuim van de koper
Indien de koper niet betaalt of andere verplichtingen niet nakomt, kan de verkoper de goederen achterhouden, betaling vorderen, de overeenkomst ontbinden en/of schadevergoeding eisen.
De verkoper mag de werkelijke kosten voor niet-afgehaalde goederen aan de koper in rekening brengen, maar niet als de koper jonger is dan 18 jaar.
12. Garantie
Eventuele garanties zijn een aanvulling op de wettelijke rechten van de koper.
13. Persoonlijke gegevens
De verkoper is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens. Deze gegevens worden uitsluitend verzameld om de overeenkomst na te komen. Deze gegevens worden niet doorgegeven zonder toestemming van de koper, tenzij dit wettelijk verplicht of noodzakelijk is.
14. Conflictbemiddeling
Klachten dienen binnen een redelijke termijn aan de verkoper te worden gericht. Indien er geen overeenstemming kan worden bereikt, kan de koper contact opnemen met de Consumentenbeschermingsautoriteit via www.forbrukertilsynet.no of bellen naar 23 400 600.
Voor grensoverschrijdende geschillen kunt u gebruikmaken van het klachtenportaal van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr